Článek
Vivi je mladá, krásná a brzy ji možná uvidíte na stránkách módních časopisů po celém světě. Už nyní má za sebou pózování pro Vogue nebo Harper’s Bazaar. Pokud se vám ale Vivi zdá možná dokonalá až příliš, máte pravdu. Není totiž skutečná, je výtvorem londýnského AI módního domu Seraphine Vallora. Její tvůrkyně Valentina Gonzalez a Andreea Petrescu ji vytvořili cíleně pro kampaň značky Guess a společně s ní stvořily ještě brunetku Anastaciu.
Když je Paul Marciani, zakladatel společnosti Guess, oslovil, aby vytvořily nejnovější kampaň, znamenalo to velký průlom nejen pro jejich společnost, ale celkově v módním odvětví. Nová kampaň, která byla inspirována ulicemi kolumbijské Cartageny, ale vyrobena byla celá ve Velké Británii, zřejmě znamená předzvěst podobných AI kampaní, kdy skutečné modelky už možná nebudou zapotřebí…
Vivi se tak stala první modelkou vytvořenou AI, která je tváří velké módní kampaně. V minulosti byla s touto značkou spojována především Claudia Schiffer, nověji se na jejím místě objevovali například Georgina Rodriguez, Hailey Baldwin, Kate Upton nebo Charlotte McKinney s Joem Jonasem.
Valentina a Andreea tvrdí, že umělá inteligence může radikálně snížit náklady na kampaň, nejde přitom o samotné honoráře modelkám a fotografům, ale pokaždé celému týmu lidí, kterých je od samotného počátku až po distribuci na podobné focení či natáčení zapotřebí.
„Tak tohle je Vivi, Vivienne Vallora. Vivi je modelka, kterou jsme vyrobili pro Guess. V podstatě to, co děláme, je, že objevujeme DNA značky, které se snažíme zachovat. DNA značky není jen o práci, je to také o modelkách. Ty jsou zásadní součástí toho, co dělá značku značkou. Takže Vivi je reprezentací toho, co Guess obvykle dělal v minulosti. Je to krásná žena. Vypadá jako bohyně. Je ženská, smyslná,“ říká Valentina.
Přestože tvůrkyně většinou pracují na modelkách štíhlých a prvoplánově krásných, mohou s jejich softwarem stvořit modelky jakéhokoli etnika, jakékoli velikosti nebo hmotnosti. Přiznávají ovšem, že na sociálních sítích se dostává největší pozornosti modelkám, které odpovídají tradičním standardům krásy.
„Nikoho nekopírujeme. Začínáme vždy návrhem obličeje. Jsou to malé detaily, o kterých přemýšlíme, jako je barva očí, velikost rtů, obočí, tvar obočí. A pak se dostaneme k tvorbě těla. Ženy opravdu nemícháme. Doslova vše navrhujeme od nuly. Takhle ty modelky vytváříme. Nekopírujeme ničí krásu,“ říká Gonzalez.