Článek
Italský režisér Antonio Margheriti ve svém filmu Tajná zbraň z roku 1997 nezapře inspiraci sérií Smrtonosných zbraní s dvojicí detektivů Riggsem a Murtaughem v podání Mela Gibsona a Dannyho Glovera. Ani se o to ostatně nesnaží.
Jenže měl místo Gibsona k dispozici Terence Hilla. Aby diváci na projekcích pořád nemysleli na jeho role ve spaghetti westernech a parťáctví s Budem Spencerem, dostala Hillova postava do vínku schopnost působit i v kyberprostoru. Bojuje tam nejen se zločinci, ale i dinosaury. Jeho parťákem je někdejší profesionální boxer tmavé pleti, několikanásobný mistr světa ve střední váze Marvin Hagler, který používal přídomek Marvelous čili Úžasný.
Jak jim to spolu šlo, můžete posoudit v pátek 27. června ve 20.10 hodin na Televizi Seznam.
Pan Úžasný
Hagler v ringu vybojoval mezi roky 1980 až 1987 celkem 67 zápasů, v nichž dosáhl 62 výher. Pouze devětkrát přitom zvítězil na body, 52 zápasů ukončil před limitem KO. Nepodařilo se mu sice ukončit kariéru mezi provazy na vrcholu sil, svůj poslední zápas o titul prohrál, našel si ale něco ještě lepšího než otloukání v ringu.
Přestěhoval se do Itálie, zakotvil v Miláně, nějaký čas komentoval box v televizi, pak se ale stal hvězdou akčních filmů. Aby se to nepletlo, ve volných chvílích se podílel na scénářích videoher. S první ženou Bertou měl pět dětí, v Itálii se pak oženil podruhé. Na „stará kolena“ ale trávil stále více času ve svém někdejším domově v New Hampshire. Tam také 13. března 2021 v 66 letech zemřel.
Když už jsme u boxu: Na scénáři filmu se podílel Ferdie Pacheco. Byl to jediný film, který nese jeho autorský podpis. Známější byl jako osobní lékař a sekundant Muhammada Aliho.
Pozdravem ke kariéře
Také režisér filmu „pendloval“ mezi Itálií a USA. Pro americký trh používal dokonce umělecké jméno Anthony M. Dawson. Začínal horory a sci-fi snímky, jeho specialitou byla minimalizace rozpočtů. Díky tomu zvládal i několik titulů ročně.
K filmu se dostal díky své vytrvalosti. Několik měsíců procházel každý den kolem vchodu do sídla produkční společnosti v době, kdy spěchal do práce jeden z jejích manažerů. Předstíral, že jde jen kolem, pokaždé ale bosse zdvořile pozdravil. Po několika týdnech mu producent začal odpovídat, pak spolu zašli na kávu už jako „staří známí“ a nadšený mladík dostal příležitost prezentovat své nápady. A ty zkušeného filmaře zaujaly.
V roce 1960 natočil Antonio/Anthony sci-fi film Space Men. Zvládl to za 20 dnů s rozpočtem 30 tisíc dolarů. Film se prodal do celého světa a začalo být jasné, že mladý režisér je tou pověstnou slepicí snášející zlatá vejce.
Zemřel 4. listopadu 2002 a vzpomíná se na něj jako na jediného italského režiséra, který pracoval přímo pro americké výrobní společnosti jako MGM, United Artists, 20th Century Fox či Columbia Pictures.