Článek
Jak to může dopadnout, když důležitá, ambiciózní manažerka z Miami, která miluje luxus a komfort, dorazí do kruté zimy zapadákova v Minnesotě? Načančaná podle poslední módy a v lodičkách na jehlách… Lucy Hill poslali do města New Ulm, aby restrukturalizovala tamní potravinářskou továrnu a propouštěla zaměstnance.
Logicky nastane šok. Nejen z odlišného klimatu, ale také ze vztahu k místním lidem a jejich životu. Ve filmu Holka z města (2009) nám Renée Zellweger (56), která coby Lucy miluje hlavně své boty, svá auta a kariérní postup, předvede, jak se s tím vypořádat.
Nejdřív se drží své korporátní vize, ale postupně si oblíbí komunitu místních lidí a jejich hodnoty. Nakonec se snaží najít způsob, jak továrnu zachránit, nabídne využití místní domácí receptury na tapiokový puding, reorganizaci výroby, a nakonec i to, aby zaměstnanci získali vlastnický podíl na továrně. Jak to všechno zafunguje, uvidí diváci Televize Seznam v pondělí 29. září od 23:10.
Odmítla kaskadérku
Tvůrci komedie považují Zellweger (56) za „fyzickou“ komičku, co se nebojí žádné akce, dokáže se nadchnout i pro obtížnou scénu, není ješitná a je silná v detailu. Byla pro tuto roli jednoznačnou první volbou.
Režisérem se stal Jonas Elmer, dánský filmař, kterého si producenti vybrali kvůli jeho předchozí práci jako zajímavou volbu s energií a charakterem.
Většina děje se odehrává v kanadských městech Winnipeg a Selkirk, kde v době natáčení panovala krutá zima. Štáb se ocitl i uprostřed rekordních teplot minus 47 stupňů. „Bylo to jako pracovat na Měsíci,“ vzpomíná Renée. „Za dvě minuty umrznete. Otupí se ústa, sotva můžete promluvit. Nemáte žádný pocit, místo nosu kostku.“
V roli manažerky přitom přijíždí do prostředí v slušivém elegantním oblečení, v lodičkách, prostě v módě z byznys prostředí. Ačkoli herečce nabízeli kaskadérku, odmítla ji. Sama klouzala, padala na tvrdém ledu, a sama také mrzla. V byznys kostýmku ani nebylo divu. Pod sukni sice navlékala až čtyři vrstvy punčoch, ty ji však neuchránily před spoustou modřin, které si pády způsobila.
Žádné hubnutí, žádné vykrmování
Na druhou stranu nemusela před natáčením podstoupit ani drastickou dietu, ani „vykrmovací kúru“. Tou prošla kvůli své asi nejslavnější roli Bridget Jones. Pro první ze série filmů, Deník Bridget Jonesové (2001), přibrala 15 kilo, pro druhý film Bridget Jonesová – S rozumem v koncích (2004) nabrala ještě víc.
Byla ochotná jít do radikální proměny i potřetí, kvůli filmu Dítě Bridget Jonesové (2016), ale tvůrci tento nápad zamítli. Chtěli, aby bylo zřejmé, že její postava sice dosáhla ideální váhy, avšak život ideální nemá, takže se zakulatila jen decentně, adekvátně jejímu těhotenství na plátně.
Se třetím pokračováním se objevovaly i spekulace, že Renée na roli kývla pod podmínkou, že už nebude muset znovu tloustnout. Lékaři ji totiž varovali, že nemůže věčně takto přibírat a hubnout, pohrozili jí cukrovkou a v tom úplně nejhorším i smrtí. Samotné Renée z toho také dobře nebylo, proto si umínila, že příště už ne a pro seriál The Thing About Pam (2022) se raději nechala navléknout do „ztlušťovacího“ oblečku.
Chemie na place
Podle webu madeinatlantis.com mezi ní a Harry Connickem juniorem (58), představitelem Teda Mitchella, vznikla při natáčení „palpable on-screen chemistry“ – tedy něco jako hmatatelná chemie. Podle Connicka se okamžitě skamarádili.
„Sdílíme stejný smysl pro humor,“ svěřil se rodák z Lousiany, který je také úspěšným hudebníkem. „Společný čas jsme si moc užili,“ prohlásil v jednom z rozhovorů. „Nikdy předtím jsem se s nikým jako Renée nepotkal,“ dodal ještě.
„Je veselý a dokáže mě rozesmát,“ kontrovala Zellweger. Harry ostatně nebavil jen ji, ale celý štáb. Když uviděl kytaru, sáhl po ní a začal hrát a zpívat pro všechny přítomné.
Producentům se film rozhodně vyplatil. Kritici nad ním sice trochu ohrnovali nos, je to přece „jen“ romantická komedie, ale evidentně povedená. Rozpočet byl přibližně 8 milionů dolarů; tržby se však vyšplhaly na 29 milionů.
Ale natáčejí se takové filmy kvůli kritikům, nebo pro vás, diváky?