Článek
Ačkoli výkony Zbyňka Stanjury na poli financí podle zlých jazyků občas připomínaly marné snahy žáka obecné školy, jemuž se musí dát vědět o písemce z matiky měsíc dopředu, přesto mu na kontě přistálo odchodné ve výši přes 800 tisíc korun.
Bonbónek navíc: když dálnice D1 zrovna nebude vypadat jako ucpané parkoviště, Stanjura může mezi rodnou Opavou (klídek a pohodička) a Prahou (vzrůšo a pohodička) i nadále pendlovat služebním fárem. Takhle erár myslí na odcházející ministry bez dalšího angažmá ve vrcholné politice.
Stanjura má nárok na auto – dokonce s řidičem – po dobu tří měsíců od chvíle, kdy ho ministerstvo financí vyplivlo zpátky do života. Stejné výhody získali další tři ministři Fialovy vlády, kteří po volbách taky zůstali na ocet: Mikuláš Bek, Petr Kulhánek a Martin Dvořák. Odchodné Kulhánka a Dvořáka je kvůli kratšímu působení v ministerské funkci nižší, ale pořád jde o statisícové částky.
Ještě na začátku příštího roku tedy pánové mohou drandit služebním vozem po Česku a přemýšlet o tom, co a jak v příštích letech. Auto s řidičem ale samozřejmě nemusejí využít, o čemž prý někteří uvažují. Prachy si ovšem nechá každý, to je logické.
Bek má v plánu návrat k akademické činnosti, Kulhánek zamíří do privátní sféry a Dvořák do důchodu. Otazník visí nad Stanjurovou budoucností. Exministr je ohledně ní stejně transparentní, jako když byl v úřadě, takže víme úplné houby.


