Hlavní obsah

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Článek

A už je jí zase všude plno. Internetem se jako lavina šíří video s Annou Polívkovou (45). Herečka se v něm vydává na strastiplnou cestu napříč kontinenty, aby se dopátrala původu našich bot.

Dcera Bolka Polívky a Evelyny Steimarové se stala tváří veřejně prospěšné kampaně za lepší pracovní podmínky výrobců bot. Ti pracují ve třetím světě na pokraji chudoby, vystaveni chemikáliím, které poškozují jejich kůži, způsobují dýchací potíže a zvyšují riziko výskytu rakoviny. V dílnách často pracují i děti.

Právě na špatné podmínky dělníků a neprůhlednost globálního dodavatelského řetězce obuvnického průmyslu upozorňuje celoevropská kampaň Obuj se do toho, jejíž součástí je i zmíněný videospot. Z fotek v naší galerii pochopíte, že příkoří neprožívá pouze postava v kampani, ale hodně si zkusila i herečka během natáčení.

„Jsem šťastná, že jsem mohla být součástí téhle kampaně,” začala Anna Polívková. „Někdo mi nedávno říkal, že umění by mělo být jako kamínek v botě. V případě tohoto klipu už máme v té botě alespoň střípek informací. A ty už jen tak nevyklepeme,” říká odhodlaně a dodá: „Můžeme být dál lhostejní, ale nemyslím, že můžeme být opravdu šťastní. Myslím, že západní společnost by se měla učit být smutná a empatická. Je to klišé, ale stačilo by tak málo. Jen aby se každý informoval o tom, co nosí, co jí, a jaký to má vliv na celý svět, ale i na naše blízké okolí. Třeba si místo světoznámých tenisek koupíte botasky.”

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám