Hlavní obsah
Článek

Ano, čtete správně. Sydney Sweeney (27), hvězda Euforie a S tebou nikdy, prodává mýdlo, ve kterém je údajně její vlastní koupelová voda. Limitovaná edice nese název Sydney’s Bathwater Bliss (Sydneyina koupelová blaženost) a vznikla ve spolupráci s pánskou značkou Dr. Squatch. Kontroverzní mýdlo rozdělilo internet na dva tábory.

Co přesně znamená „mýdlo s pravými stopami koupelové vody Sydney Sweeney“, nikdo úplně netuší. A možná je to tak lepší. Marketingová kampaň staví na nápadu, že když fanoušci žádají o její koupelovou vodu, buď je lze ignorovat, nebo z té vody udělat mýdlo.

Sydney to pojala jako příležitost a v rámci kampaně mluvila i o tom, jak doufá, že tím přiměje muže přejít na přírodní produkty osobní péče. Zároveň zazněla věta, že produkt spojuje dvě z nejlepších míst na Zemi: přírodu a vanu samotné Sydney.

Internetová vana přetekla dřív, než stihl někdo vodu zastavit. Někteří vnadnou herečku chválí za to, jak chytře otočila sexualizaci ve svůj prospěch. Jiní mluví o kapitalismu v nejčistší a možná i v nejznepokojivější podobě. Objevují se komentáře, že jde o extrémně mizogynní absurditu a o produkt, který je ještě bizarnější koupit než vyrobit.

Mezi reakcemi se hojně množí i úvahy o tom, proč by někdo, kdo vydělává miliony na seriálech, filmech a reklamách, vůbec něco tak zoufalého dělal. Lidé popisují celou záležitost jako dystopickou a jako další důkaz toho, jak jsou ženské celebrity proměňovány ve zboží. Jedním dechem ale dodávají, že skutečně trapní jsou především ti, kteří si takovýto produkt pořizují. Ať už ze zvědavosti, nebo z fantazie.

Sama Sydney se ke kritice postavila s lehkostí. Na premiéře jejího nového filmu Echo Valley pro Apple TV+, kde hraje po boku Julianne Moore, ji reportéři E! News konfrontovali s tím, že internet je plný reakcí na její mýdlo. Sydney se usmála a přiznala se, že ji vlastně baví sledovat, jak o tom lidé mluví. Na přímý dotaz, čí tento nápad byl, odpověděla nečekaně. S úsměvem řekla: „Já jsem to navrhla.“

Když za ní na stejné akci přišli i lidé z magazínu People, připomněli jí nejčastější reakce: rozpolcený internet a doufání, že to aspoň některé muže motivuje k základní hygieně. Sydney neargumentovala ani nic nevysvětlovala. Jen pokrčila rameny a pronesla: „Myslím to upřímně.“ A tím to celé uzavřela.

Zatímco debaty o etice, marketingu a ženském těle plní sociální sítě, produkt se mezitím bleskovou rychlostí vyprodal. Někteří šťastlivci, kteří mýdlo ukořistili, ho už prodávají na internetových tržištích za několikanásobek ceny dál.

Zdá se, že koupelová voda sexy herečky v mýdlové formě přesně trefila svůj moment. Internet se tak možná dělí na odpůrce a fanoušky, ale v peněžence Dr. Squatche i Sydney Sweeney to příjemně cinká.

5
fotek

Další články

Načítám