Hlavní obsah
Článek

S kriminalisty kapitánem Tůmou a nadporučíkem Líbalem v podání Karla Högera (†67) a Josefa Beka (†76) se diváci poprvé setkali ve filmu 105% alibi (1959), v němž brilantně vyřešili případ vraždy. Úspěch inspiroval scenáristu Karla Copa a režiséra Vladimíra Čecha k volnému pokračování Kde alibi nestačí (1961).

V tomto příběhu jdou vyšetřovatelé po skupině zločinců, která kardiakům prodává údajně švýcarský lék Cordofilin. Napálení důvěřivci, kteří přeruší původní léčbu a začnou tento „zázračný“ preparát užívat, ale umírají. Ve skutečnosti jde totiž o obyčejný vitamin B a bezpáteřní pachatelé, kterým jde jen o zisk, tak mají na svědomí smrt několika nemocných.

První podezřelý spáchá sebevraždu. Další stopa vede ke zloději Josefu Šestákovi (Bohumil Šmída †75) – ten však policii unikne. Pátrání zavede oba vyšetřovatele do mezinárodního hotelu v Karlových Varech i do skladů farmaceutické firmy, odkud zmizelo velké množství B-komplexu. Okruh možných pachatelů se neustále rozšiřuje a je jisté, že jeden z nich je vrah. Jenže všichni podezřelí mají alibi…

Noblesní ředitel hotelu

Ve výrazné vedlejší roli ředitele hotelu Krause exceluje legendární herec Oldřich Nový (†83), který neztratil nic ze svého prvorepublikového šarmu, a postava uhlazeného manažera s vybranými způsoby mu sedla jak ulitá.

Krausovou „slabinou“ byla ale o mnoho let mladší manželka Isa v podání Anny Pitašové (†83). Asi nepřekvapí, že půvabná mladá paní byla svému stárnoucímu muži nevěrná. Však také Tůma tento nesourodý manželský pár charakterizoval následujícími slovy: „Znuděná panička, manžel si ji vzal pro reklamu…“

Dáma z lepší společnosti

Anna Pitašová byla opravdu mimořádně pohledná. Však se také živila jako manekýna. V mládí studovala gymnázium, ze kterého byla za okupace vyloučena – zřejmě kvůli otci, kterého za druhé heydrichiády popravili nacisté. Studium dokončila až po válce, vybrala si ale školu pro ženská zaměstnání a poté pracovala jako modistka a příležitostná modelka.

Do světa filmu se Pitašová uvedla na počátku 50. let malou rolí dámy v dodnes oblíbené komedii Císařův pekař a pekařův císař (1951) režiséra Martina Friče. V následujícím roce si zahrála sekretářku amerického generála Carrigana v oceněném dramatu Únos osvědčené režisérské dvojice Kadár/Klos. V dalších filmech Jestřáb kontra Hrdlička (1953), Botostroj (1954) nebo Roztržka (1956) ztvárňovala především epizodní úlohy dam z lepší společnosti: Pitašová se objevila i v dalším pokračování série s kapitánem Tůmou a nadporučíkem Líbalem.

Ve filmu Alibi na vodě (1965) ztvárnila postavu barmanky. V 70. letech se mihnula už jen v několika filmech, vidět jsme ji mohli mj. i v oblíbené a často reprízované komedii Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974). Její filmografie se uzavřela hudebním dramatem Rusalka (1977).

Filmový debut dvou hvězd

Svůj filmový debut si v tomto příběhu odbyli tehdy 21letý Josef Abrhám (†82) a 19letá Libuše Geprtová (†63), kteří ztvárnili milenecký pár předvolaný k podání svědecké výpovědi.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám