Hlavní obsah
Článek

Při velké povodni v Praze roku 2002 skončil na mizině, když mu ateliér a všechno, co v něm bylo, vzala voda. Scénograf Martin Hruška vstal jako Fénix z popela a dnes navrhuje scény nejen pro domácí akce, ať to bylo například pódium Czech Social Awards, nebo koncerty kapely Lucie, Leoše Mareše (47) či Mikolase Josefa (28). Příští rok bychom měli jeho dílo vidět i na světovém turné Madonny (65).

S Martinem jsme se sice potkali ve společnosti jiných interpretů, pro něž připravuje stage, ale probrali jsme i jeho další práci. "Leoš Mareš za mnou přišel poté, co vyprodal Forum Karlín, že by chtěl pomoct a dát lidem nějaký zážitek, takže jsme loni dělali první O2 arenu se dvěma koncerty a chystáme další tři v dubnu," svěřil s tím, že právě technická složka bude stát desítky miliónů korun.

"Leoš přišel s tím, že to chce ještě větší než minule. Nedá se to přesně popsat, ale všechno se bude hýbat, celá hala. Je tam toho takové množství, jaké v téhle zemi ještě nebylo. Je tam třeba 1200 světel, 92 řízených motorů. Lucie byla veliká, ale tohle je nesrovnatelné," dodal Martin, který právě připravoval i turné Lucie ke comebacku kapely.

Momentálně pracuje také na stagi pro Mikolase Josefa, a to nejen na jeho první velký koncert ve Foru Karlín, ale také v rámci koncertů připravovaných pro zahraničí. "Podle mě je to jediný umělec na našem trhu, který má šanci se prosadit jako celosvětová star," míní scénograf.

A jaký byl nejdražší projekt, na němž spolupracoval? "To je asi Madonna. Tam se rozpočet pohybuje ve stovkách miliónů. Podle mého patentu se tam vyvíjejí mechanické věci, které jsou opravdu náročné, a proto právě Madonna odložila start téhle tour na příští rok," prozradil.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám