Hlavní obsah
Článek

Takhle už jsme Miroslava Etzlera (59) viděli. Když se na tiskové konferenci věnované problematice rakoviny tlustého střeva vydal na procházku jeho nafukovací maketou, asi zaujala i kolegy ze seriálu Cesty domů. A tak jim nechal střevo přivézt na natáčení.

Mirek je totiž tváří občanského sdružení Onkomaják a jeho kampaně Střevo Tour zaměřené na prevenci rakoviny tlustého střeva a pomoc pacientům, kterým byla tato choroba diagnostikována. Proto chtěl udělat osvětu mezi svými seriálovými kolegy. Kolegy maketou provázel a vysvětloval jim, co který útvar ve střevě znamená. Sám o tom ví své. Jeho otec právě na tento typ rakoviny zemřel a herec sám už absolvoval veškerá preventivní vyšetření.

„O prevenci tohoto druhu rakoviny jsem ještě před pár lety moc nevěděl, přestože mi právě na tuto chorobu kdysi zemřel tatínek. Ale díky tomu, že jsem poznal toto občanské sdružení a jeho kampaň, se situace změnila. Proto jsem i já sám absolvoval koloskopii, která dokáže odhalit problémy v tlustém střevě. Osvěty v oblasti prevence není nikdy dost a já jsem rád, že jsem k ní mohl také přispět,“ vysvětlil Etzler.

„My máme bohužel tuto diagnózu v rodině, takže mí rodiče na prevenci dbají. Já sám se doktorů bojím, když mám jít k zubaři, musím se velmi přemáhat. Ale až to bude potřeba, na koloskopii určitě půjdu,“ říká Radúz Mácha.

„O prevenci proti rakovině tlustého střeva jsem dobře informovaná, protože mám zodpovědné rodiče, kteří chodí na pravidelné prohlídky,“ přidala se Kamila Špráchalová. Ladislav Hampl i Martin Kraus si maketu také prohlédli, ale přiznali, že zatím preventivní prohlídku moc neřeší.

„Lidé se často bojí chodit na preventivní prohlídky ze strachu, že se dozví něco špatného, co jim změní život. Je potřeba vyšetření, které k tomuto zjištění vede, odtabuizovat. Koloskopie není příjemná, ale je snesitelná. Lidé by ji neměli brát jako překážku zjištění svého zdravotního stavu, ale jako vyšetření, které jim může zachránit život,“ dodal přednosta Kliniky hepatogastroenterologie v pražském IKEMu, profesor Julius Špičák.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám