
Proti novému pojetí propagace dámských plavek se postavila i americká plavecká hvězda Riley Gaines hájící práva žen. Profimedia.cz
Adidas uvádí na trh dámské plavky, ale kolekci předvádí muž. Vybouleninu v rozkroku ne, bojkotují lidé značku
Značka Adidas letos přišla s novou vizí propagace svých produktů, když uvedla na trh kolekci dámských plavek, kterou ovšem nepředvádí modelky, nýbrž muži. Kolekce nese název Pride 2023, což vysvětluje záměr značky. Lidé reagují velice rozdílně, ale mnozí se rozhodli ji bojkotovat.
Adidas has launched a new women’s swimwear range for the brands ‘Pride Collection’ featuring male models wearing sports bras and women’s swimsuits.
— Oli London (@OliLondonTV) May 17, 2023
Here is a video advertising their new women’s collection ⬇️ pic.twitter.com/3tKgNbwDKP
Řada plavek je k prodeji na webových stránkách společnosti v sekci pro ženy. Není jasné, jak se model, jenž produkty předvádí, identifikuje, zda jako muž, či trangender. Plavky vytvořil jihoafrický návrhář Rich Mnisi a kolekce byla uvedena na trh na počest měsíce hrdosti (Pride).
Podle značky jsou ‚oslavou sebevyjádření, představivosti a neochvějné víry, že láska spojuje‘. Kolekce obsahuje rovněž trička, šortky a jiné sportovní oblečení nesoucí nápis Love Wins (Láska vítězí). Předvádějí ji muži.
Na internetu se začal objevovat hashtag BoycottAdidas, za nějž se postavili i někteří sportovci či politici. „Kdo říká těmto velkým korporacím, aby se odcizily ženám, tedy polovině populace, a aby prodávaly trans lidem, kterých je méně, než jedno procento?“ ptala se například republikánka Marjorie Taylor Greene.
„Dámské plavky nemají vybouleninu,“ napsala na Twitteru americká plavkyně Riley Gaines, jež je zároveň aktivistkou za práva žen, s narážkou na rozkrok modela v dámských plavkách. „Nechápu, proč si to společnosti dobrovolně dělají. Mohly alespoň napsat, že oblečení je unisex, ale neudělaly to, proto jde o popírání žen,“ dodala se zjevným odkazem na podobné nedávné iniciativy ze strany značek Nike či Bud Light, které spojily své jméno pro změnu s trans influencerkou Dylan Mulvaney (26). Pro společnosti to mělo dopad v podobě poklesu tržeb a výzev k bojkotu, čehož se nyní dočkal i Adidas. ■
Fotogalerie
Proti novému pojetí propagace dámských plavek se postavila i americká plavecká hvězda Riley Gaines hájící práva žen. ■
S transgender influencerkou Dylan Mulvaney již dříve spojily jméno značky Nike či BudLight. Pivovar následně pocítil značný propad zisků. ■