Hlavní obsah
Článek

To, že zpěvačka a herečka Olga Lounová (43) má koně pod kapotou opravdu ráda, dokázala nejen na automobilové výstavě na holešovickém Výstavišti. Svědčí o tom i její podařené akce, u kterých se tají dech i otrlým řidičům. No, přečtěte si o nich sami.

"Profil závodníka mi byl předurčen už asi v mládí. Když mi bylo sedmnáct a ještě jsem neměla ani řidičák, podařilo se mi v pískovně otočit auto na střechu. Blbli jsme tenkrát s mým klukem, chtěla jsem ho předjet, ale jak jsem to neuměla, nezvládla jsem jízdu tak šikovně jako on a můj starý favorit skončil na střeše. Nikomu se nic nestalo, jen to byl pro mne impuls k tomu, že než se pustím do dalšího závodění, je třeba se také něco naučit," začala s řidičskou anamnézou.

"Na silnicích nejsem nebezpečný řidič, jezdím podle pravidel, pud závodníka si nechávám na závody. Nejvyšší rychlost, kterou jsem jela, byla v autě, kde nebyl restriktor omezující rychlost, to bylo v Pragovce, v Praha R1 a jela jsem 250 kilometrů v hodině, je to tak tři týdny nazpátek. Jinak v závodním autě nám restriktor, tak mi dovoluje rychlost jen kolem 190 kilometrů v hodině," upřesnila.

Na otázku, jaká byla nejnebezpečnější jízda, Olga prý nemůže úplně odpovědět. "V rally je každá jízda trošku nebezpečná, protože jedete přes svoje limity, snažíte se sama sebe porážet, v rally jsou tedy hodně nebezpečné jízdy. I když někdy si říkám, když poslouchám zpravodajství, že jízda Brno - Praha je nebezpečnější," myslí si.

"Nejnebezpečnější na rally je, když máte pomalý defekt, to nemusí dopadnout dobře. Dělám vše pro to, aby žádná moje jízda nejnebezpečnější nebyla. Hodně záleží na vnitřním soustředění, kondici vozu, na okolnostech," dodala.

A jak je na tom zpěvačka a závodnice s nehodami? "Při závodech to bylo minulý rok na Rally Barum. Tam se mi podařilo hodit auto na střechu, a protože jsme uklouzli v kamenolomu, padala jsem 3,5 metrů dolů po střeše, to nebylo moc příjemný. Normální nehoda, myslím tím nehoda v normální a ne závodní situaci, se nám stala, když jsme jeli s tanečníky na vystoupení na ples, kde jsme měli účinkovat. Na plzeňské dálnici jsme trefili srnku. Srnka odběhla, tak nevím, jak dopadla ona, ale naše auto bylo úplně zničený, jeli jsme 130 kilometrů v hodině a v té rychlosti to odneslo auto. Naštěstí jsem dobře pojištěná, což beru jako základ na své cesty," radí všem Olga, která za dva roky najela 230 tisíc kilometrů.

Olga ale samozřejmě jenom nezávodí. Kromě práce na desce se věnuje skládání a koncertování s kapelou. Připravuje také turné, na které vyjede v březnu příštího roku.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám