Hlavní obsah
Článek

Vzpomínáte na oscarový film, v němž v roli Margaret Thatcherové excelovala Meryl Streep (74)? Tak zapomeňte, jak neuvěřitelně jí byla americká herečka podobná. V Česku má totiž našlápnuto na velkou konkurenci. V novém kalendáři Proměny se totiž v Železnou lady převtělila s ještě větším úspěchem herečka Simona Stašová (69).

„Věděli jsme, že chceme v kalendáři Simonu Stašovou od chvíle, kdy jsme na něm před šesti lety začali poprvé pracovat. Ale nikdy jsme se nesešli díky termínům. Simona Stašová je totiž jednou z nejvytíženějších českých hereček. Letošní nápad na Margaret Thatcherovou nás nadchnul hned od začátku. Jen jsme doufali, že to tentokrát vyjde a že se postava bude líbit i Simoně. Okamžitě byla pro,“ popisují cestu k proměně herečky v Železnou lady autoři kalendáře Petr Kurečka a Marek Škarpa.

Pro Simonu Stašovou byla role Margaret Thatcherové výzvou právě díky filmu, který mají všichni v živé paměti. Všichni se ale nakonec soustředili na reálnou Železnou lady. „Hodně jsme to řešili. Ta postava není jednoduchá. Naše generace si ji ještě pamatuje ze zpráv, kde ji za minulého režimu často vykreslovali jako ukázkovou zápornou političku ze Západu. Film Železná lady nám ji pak ukázal z úplně jiného pohledu i díky geniálnímu ztvárnění Meryl Streep,“ dodávají.

„Na rozdíl od filmu jsme ale nepracovali s tak propracovanými maskérskými postupy. Oni měli silikonové výplně tváří, změnili Meryl Streepové nos i čelo, dokonce jí silikonem upravili podbradek a krk. Použili i umělé doplňky na zuby. My jsme oproti tomu měli jen žvýkačku, kterou jsme vyřešili předkus, paruku od skvělé barrandovské vlásenkářky, kostýmek z filmového fundusu a geniální českou herečku Simonu Stašovou. A díky ní je výsledek dokonalý. V té fotografii je všechno, co jsme si představovali. Stačí se Simoně podívat do očí a zjistíte, že se na vás dívá Margaret Thatcherová. Ta skutečná, ne ta filmová,“ uzavírají autoři.

Kalendář Nadace Archa Chantal Proměny 2015 bude slavnostně pokřtěn 6. listopadu, součástí křtu bude opět i charitativní dražba, jejíž výnos spolu s výnosem z prodeje kalendářů opět podpoří projekty Nadace Archa Chantal, které realizuje na dětských odděleních českých zdravotnických zařízení.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám