Hlavní obsah
Článek

Rozhovor vévody a vévodkyně ze Sussexu s Oprah Winfrey rozvířil emoce nejen v zahraničí, ale zaujal také u nás. Věnovala se mu zpravodajská, lifestylová i bulvární média, a následně i uživatelé sociálních sítí. Ti ve většině komentovali v neprospěch vévodského páru.

Od 7. března, kdy byl rozhovor na stanici CBS odvysílán, do 23. března se podle analýzy společnosti Newton Media k tomuto tématu v českém prostředí objevilo 18 839 zmínek. Z toho celých 89 % hodnotilo slova Harryho (39) a Meghan (42) negativně.

„V příspěvcích nejčastěji zaznívalo, že je vévodkyně pouhou herečkou a její tvrzení nepůsobí důvěryhodným dojmem. Podle diskutujících jde královskému páru o zisk nebo o zviditelnění. Objevily se také názory o manipulátorských praktikách vévodkyně vůči princi, jejím špatném vztahu s vlastní rodinou nebo o snaze připodobnit se zesnulé princezně Dianě,“ říká analytička společnosti Martina Maňhalová.

S tím, že komentující se často uchylovali ke krátkým hanlivým označením jako „zlatokopka“ nebo „komediantka šířící pomluvy“.

V kladných komentářích (11 %) pak zaznívala slova podpory a pochopení s nelehkou situací, lidé oceňovali také odvahu veřejně vystoupit.

V kontextu odvysílaného rozhovoru se analýza zaměřila také na to, jak (komentující) Češi vnímají královskou rodinu. V tomto případě to bylo vyrovnané: pozitivně se vyjádřilo 54 % příspěvků.

Většina debat (80 %) proběhla na Facebooku, nejčastěji pod příspěvky účtů zpravodajských portálů.

Ve čtvrtek 1. dubna rozhovor odvysílá Česká televize.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám