Hlavní obsah

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Článek

Světoznámý fotograf Jan Saudek (88) sice tvrdí, že zplodil zhruba tucet dětí, na stará kolena ale našel azyl u jediné dcery. Marie Saudková Havlenová (34) po smrti své matky propadla heroinu, strávila i nějaký čas ve vězení. Dnes pracuje jako psychoterapeutka a sama má tři děti. "Poskytla mi azyl, když se na mě ostatní děti vykašlaly," řekl Super.cz Saudek.

"Mám asi dvanáct dětí, dvě z nich se se mnou soudí a podávají různé žaloby," prozradil  Saudek na vernisáži fotek a maleb, kterou pořádal v kavárně Platýz právě s dcerou Marií. Dlouho k sobě nemohli s otcem najít vztah. Dnes je to jiné. "Je velmi hodná, vzala mě k sobě a dokonce mi občas upeče štrúdl. Mám z ní mimořádnou radost," říká Saudek.

Přesto si ale nedá pokoj a je odhodlán plodit další potomky. "Moje přítelkyně Pavla, která má s dvěmi našimi dětmi k dispozici celé patro v Mariině domě, by si přála třetí dítě. Pokud to ještě dokážu, hodlám jí ho posktynout," řekl Super.cz.

Saudek býval velmi bohatým mužem. "Všechny moje peníze jsou pryč. Proměnily se v různé domy, byty a skály. Většinu spravuje moje bývalá přítelkyně Sára, žena mého syna Samuela, která byla chytřejší než já," vyprávěl Saudek. Sára se Samuelem mají čtyři děti. Saudek sice chápe,že by měl být dědečkem, ale cítí to jinak. "Je to pro mě pasé. Já hledím do budoucnosti," uvedl.

"Soudy s dvěmi mými dospělými dětmi budou trvat, dokud nezdechnu. Sice ještě uběhnu deset kilometrů v dobrém čase, ale mladík zdaleka nejsem," míní. Jmenovat děti,s nimiž má problémy, nechce, protože by z toho mohla vzniknout další žaloba.

Pokud jde o poslední vůli, nemá prý Saudek nic, co by mohl mezi své blízké rozdělovat. "Přišel jsem o negativy, nemám, co bych odevzdával. Udělal jsem pár pláten, mám starý bezcenný sporťák, ale mám naději, že tady ještě budu pár let otravovat," shrnul.