Jaroslav Svěcený

Jaroslav Svěcený Foto: DS Automobiles

Houslista Jaroslav Svěcený se naladil na svůj vůz

Kilometry na dálnicích a silnicích si zpříjemňuje ve všech ohledech. Těžko říct, jestli má raději své housle, anebo auto.

Známý český hudebník Jaroslav Svěcený je nejen houslovým virtuosem, ale také zapáleným motoristou. Řídí velmi rád a na cestách tráví za volantem mnoho hodin. Oběma svým vášním propadl už před dlouhou dobou, byť hudební nástroj přišel na řadu o něco dříve – začínal s ním totiž už v pěti a půl letech. „K houslím mě přivedl můj dědeček, sám kapelník a houslista, se kterým jsem už jako kluk chodíval do houslařské dílny mistrů Pilařů v Hradci Králové,“ vzpomíná Svěcený. Housle jsou totiž podle jeho slov krásné nejen svým zvukem, ale také specifickou vůní laku. „Je to dokonalý nástroj, který opravdu miluji.“

Podobnou vášeň cítí i ke svému vozu. Absolutní prioritou je pro něj i pro jeho housle pohodlí na cestách – jen s ním může podávat skvělé hudební výkony. Proto na svá koncertní vystoupení jezdí francouzským modelem DS 7 Crossback. Tohle výjimečné SUV je prý jeho absolutním miláčkem. „Má vynikající jízdní vlastnosti, tichý chod motoru i ve vyšších otáčkách a výborné sedačky, které na dlouhých cestách nesmírně oceňuji,“ vysvětluje houslový virtuos.

Jaroslav Svěcený

FOTO: DS Automobiles

Maximálnímu pohodlí v tomto případě pomáhá i systém odpružení DS Active Scan Suspension, při nočních návratech z koncertů – ty jediné prý Jaroslav Svěcený nemá na svém uměleckém životě příliš rád – se hodí i noční vidění DS Night Vision. Interiér jeho vozu je vyvedený ve stylu Opera, s hnědým čalouněním v kůži Nappa a prošíváním v designu náramkových hodinek Channel 12. Virtuos se samozřejmě neobejde bez špičkového zvuku, proto v jeho autě nesmí chybět Hi-Fi systém FOCAL Electra se 14 reproduktory.

Auta od DS řídí Jaroslav Svěcený už řadu let a nedá na ně dopustit. „Například DS 7 Crossback je SUV, které mi v našich českých i moravských luzích a hájích lidé nezávidí, ale rovnou jej obdivují,“ podotýká. Čtyřkolový solitér jemu samotnému prý velmi imponuje a vyhovuje.

Dospět ke značce, jakou je francouzské DS, je otázkou vytříbeného vkusu – je to asi podobný rozdíl jako postoupit od začátečnických houslí k mistrovským kusům vyhlášených houslařů. Luxusní DS totiž navazuje na odkaz legendárního modelu stejného označení z roku 1955 a jako samostatná značka působí od roku 2015. Je ztělesněním osobitosti, propracovanosti a nejnovějších technologií.

Jaroslav Svěcený

FOTO: DS Automobiles

Svěceného prvním autem byla kdysi ojetá Lada 1300 neboli žigulík. „Vešlo se do ní všechno a nejlépe jezdila právě tehdy, když byla plně naložená,“ vzpomíná Jaroslav Svěcený. „Bez zátěže na sněhu trochu tancovala, zejména kvůli vyššímu podvozku, ale jinak šlo o skvělé auto do nepohody, se kterým jsem ujel přes 200 000 kilometrů.“

O rozdílech mezi něčím výjimečným a tím obyčejným ví Jaroslav Svěcený své – vedle hraní působí totiž také jako znalec v oboru smyčcových hudebních nástrojů. Letité kusy s prověřeným původem ostatně doporučuje i jako výnosnou alternativní investici.

„Když hraji na staré, vzácné a mistrovské housle, tak mám pocit, že jejich korpus rezonuje s mým tělem, duší i myslí. Kdo tyto věci vnímá, tak ví, o čem mluvím,“ vysvětluje virtuos. „Naši předci nasadili kvalitě houslí vysokou laťku – vždyť na ty nejstarší se stále ještě hraje. Běžné, respektive továrně dělané housle samozřejmě nemohou takových kvalit dosáhnout, ale pokud jsou poctivě vyrobené, tak poslouží jako dobrá výuková pomůcka pro všechny mladé adepty toužící po houslovém vzdělání.“

Jaroslav Svěcený

FOTO: DS Automobiles

Jak moc jsou obě jeho životní vášně – hudba a auta – provázané, naznačuje i skutečnost, že o svém DS a atmosféře, kterou navozuje, dokonce složil melodii. A teď chystá další! „Těším se totiž na limuzínu DS 9. Já zkrátka bez houslí a auta nemohu svoji koncertní sólovou dráhu vykonávat, jsou to spojené nádoby mého života.“ 

Tento článek nevyjadřuje názor redakce.

Seznam Advertorial


Časová osa článků