4 hlouposti, které děláme při změně životního stylu v honbě za štíhlostí

Ačkoliv se konec léta může zdát ideálním časem pro změnu životního stylu, opravdu stěžejní je dospět k rozhodnutí vnitřně. Musíte chtít vy sami. Tento (ne)významný krůček, bude zásadním vykročením za zdravím a trvalou proměnou.
Krabičková dieta vám pomůže zdravě zhubnout

Krabičková dieta vám pomůže zdravě zhubnout Foto: Zdravé stravování s.r.o.

1. Nesprávné pohnutky a nereálné cíle

Za čtvrt roku zhubnu minimálně patnáct kilo a obléknu o čtyři konfekční velikosti menší šaty. „Člověk je schopen významně navýšenou fyzickou aktivitou v kombinaci se změnou stravovacích návyků zdravou cestou zhubnout v průměru půl kilogramu týdně. Přísná omezení a vysoká laťka vás mohou v důsledku stresovat a demotivovat, a hlavně nepovedou k udržitelné změně,“ říká nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování.

2. Kašleme na zdraví

Stačí se vydat na internet a zadáním klíčového slova „dieta“ se vám zobrazí desítky odkazů na téměř zázračné zhubnutí během krátké doby. Zpravidla jsou tyto redukční diety postaveny na významném snížení, či úplné absenci, sacharidů či tuků z jídelníčku. „Málokdo si uvědomuje, že tuky, sacharidy a bílkoviny tvoří základní živiny, které jsou pro správné fungování těla nepostradatelné. Jednostranně zaměřenými dietami tohoto typu se vystavujeme riziku, že způsobíme organismu újmu,“ upozorňuje Kateřina Šimková.

Mgr. Kateřina Šimková radí, jak zhubnout trvale

FOTO: Zdravé stravování s.r.o.

3. Jídelníček si zošklivujeme

Chystáte se vyřadit z jídelníčku pečivo, těstoviny a zavrhnout svíčkovou omáčku či sladké dezerty? Není důvod. „Vždy záleží na vstupních surovinách, ze kterých je jídlo připravené a množství, které sníme, přičemž energetický příjem musí být nižší než výdej, pak nebudeme přibírat. Cílem není vést asketický život a odepřít si potěšení z jídla, ale přejít na přijatelnou a udržitelnou změnu,“ říká Kateřina Šimková ze Zdravého stravování. Nesahejme po jídle v prášku, pravděpodobně si na něj nezvykneme a přijde nám chuťově jednotvárné, ale vkládejme do jídelníčku vyváženost a pestrost.

Zdravě jíst neznamená chroupat jen naklíčené zrní

FOTO: Zdravé stravování s.r.o.

4. Neumíme si usnadnit hubnutí

Změna životního stylu a redukce váhy bývají velmi náročnou disciplínou. Je důležité, abyste se necítili ve vašem snažení samotní. Zkuste si najít na sociálních sítích, nebo mezi kamarády spojence, a sdílejte s nimi pokroky i splíny. Využívejte nejrůznější „vychytávky“, které vám přechod k novému životnímu stylu usnadní. Může to být například krokoměr, kalorická kalkulačka, nebo různé programy krabičkového stravování. „V poradnách se často setkávám s lidmi, který nemají čas nebo se neumí zorientovat ve správné skladbě potravin, pro ně je pak krabičkové stravování ulehčením. Tým nutričních specialistů sestaví adekvátní jídelníček, kuchaři podle něj z kvalitních surovin navaří a celodenní menu stačí pouze ohřát,“ uzavírá nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravestravovani.cz, která vyvíjí krabičkové diety


Časová osa článků