Hlavní obsah
Komerční článek
Článek

České e-shopy se připravují na rekordní vánoční sezónu. Meziroční nárůst tržeb v e-commerce naznačuje, že se prodejcům bude dařit ještě lépe než v loňském roce. Rostoucí obraty v období Vánoc ale dělají obchodníkům i vrásky. Je totiž čím dál jasnější, že se i letos budou muset vypořádat s kolapsem dopravců a nespokojenými zákazníky.

České e-commerce se letos opět daří růst, meziročně až o 11 %. Nejsilnější prodejní sezónu mají ale obchodníci teprve před sebou. Není ale všechno jenom růžové. Blížící se vánoční sezóna s sebou totiž nese hrozbu v podobě zpožděných zásilek, ztracených balíků a nespokojených zákazníků. Právě o Vánocích totiž obchody evidují nejvíce stížností a reklamací z celého roku. Zástupci e-shopů se ovšem brání, že jsou v tom nevině. Za nespokojenost zákazníků podle nich nejčastěji stojí zpoždění doručení.

Dopravci trpí nedostatkem řidičů i zaměstnanců v překladištích, a tak je nepravděpodobné, že by dokázali pokrýt vánoční sezónu bez obtíží. Mezi jednotlivými přepravními společnostmi v současnosti zuří boj o zaměstnance a brigádníky, kterých je na trhu práce zoufale málo. Panuje proto všeobecná obava, že se bude opakovat situace z loňska a objednané dárky se k zákazníkům často nedostanou včas.

Problémy s doručením tradičně začínají v polovině listopadu, kdy dochází k postupnému prodlužování doby dodání balíků a často i k jejich ztrátě v přeplněných překladištích. E-shopy proto varují, že pokud zákazníci nenakoupí včas, hrozí jim, že dárky pod stromečkem vůbec neuvidí, což by bylo zklamání hlavně pro nejmenší.

Na kolaps dopravců se tak nejintenzivněji připravují online hračkáři. Některé e-shopy s hračkami se snaží přesvědčit zákazníky, aby pro jistotu nakoupili dopředu, a za včasný nákup nabízejí různé odměny. E-shop Maxíkovy hračky například od 8. října nabízí dopravu zdarma na všechny objednávky nad 499,- Kč. Zákazníci e-shopu mohou tuto nabídku využít až do konce října, kdy se vánoční sezóna rozjede v plném proudu.

Provozovatelé si od akce slibují přesun části vánočních objednávek na dřívější období a tím snížení počtu balíků v kritickém období. V loni se totiž nepřipravené e-shopy musely vypořádat s rozhořčením zklamaných zákazníků, kteří nakupovali na poslední chvíli a dárky jim nedorazily včas.

Foto: Maxikovy-hracky
Dárky včas

Další články

Načítám