Hlavní obsah
Článek

Za posledních čtyřicet let došlo k výrazné sexualizaci až pornografizaci tištěných médií. A časopisy jsou v posledních deseti letech výrazněji eroticky dráždivé než kdykoli předtím. Jenže netýká se to obou pohlaví. Podle psychologů z Buffala jsou ženy zobrazovány doslova pornograficky desetkrát častěji než muži.

Tým expertů z University at Buffalo analyzoval obálky magazínu Rolling Stone od šedesátých let po dnešek. Pornograficky motivovaných obálek je o 89 procent více po roce 2000 než bylo v šedesátých letech. Ačkoli se sexualizace týká obecně mužů i žen, ženy jsou tímto způsobem představovány mnohem častěji.

„Po roce 2000 jsou ženy přesexualizovaně zobrazovány desetkrát častěji než muži… časopisy nezobrazují ženy jako sexy hudebnice a herečky, ale zobrazují hudebnice a herečky připravené a svolné k sexu,“ tvrdí docentka Erin Hatton z University at Buffalo.

Podle Hatton není problém ani tak to, že jsou ženy takto zobrazovány, jako to, že jsou téměř výlučně takto zobrazovány. Dochází tak k zužování pohledu na ženy a pocitu, že takové jsou všechny.

„My rozhodně nemyslíme, že je problematické pro ženy, když jsou zobrazovány jako sexy a přitažlivé. Ale myslíme, že je problematické, když téměř všechny obrázky představují ženy nejen jako sexy jedince, ale jako pasivní objekty pro sexuální potěšení druhých,“ tvrdí docentka Hatton.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám