Hlavní obsah
Článek

Obrovský boom sociálních sítí zřejmě skončil a nejčernější předpovědi o zničených životech mladých lidí neschopných odtrhnout se od virtuálního světa se nenaplnily. Nový průzkum z Británie dokazuje, že mladí lidé den ode dne tráví na Facebooku, Twitteru či YouTube mnohem méně času. Celá čtvrtina lidí ve věku 18 až 29 let tvrdí, že je tyto stránky nudí.

„Pokud konzumenti začnou vídat obsah, který už viděli předtím, vede to rychle ke ztrátě zájmu,“ komentuje výsledky průzkumu Paul Fifield ze společnosti Ceros.

Průzkum provedla britská společnost Gartner a zjistila v něm, že užívání sociálních sítí má už klesající tendenci a boom těchto webů skončil. „Mnoho lidí ve věku 18 až 29 let uvádí jako důvod odklonu od těchto sítí nudu,“ tvrdí sociologové ze společnosti Gartner.

Jen 37 procent mladých zůstává Facebooku či Twitteru věrno a užívá ho stejně či více jako před rokem.

„Dalším důvodem úpadku užívání sociálních sítí je to, že přátelství na nich považují mladí lidé za povrchní,“ tvrdí Gartner. Vyvrací tak obavy kritiků Facebooku a Twitteru, kteří tvrdí, že sociální sítě z lidí činí povrchní jedince. Mnoha mladým lidem podle průzkumu vadí také ztráta soukromí a pasivita.

Nejoblíbenější aktivitou na Facebooku je stále prohlížení fotogalerií přátel.

Reklama

Další články

Načítám