Hlavní obsah
Článek

Ekonomická krize moc metrosexualitě neprospívá. Podle nejnovější studie pánové od dokonale oholených tváří a perfektního sestřihu ustupují a vracejí k tzv. retrosexualitě. Stále více mužů holduje zastřižené bradce či strništi a nepříliš pěstěné nedbalé eleganci. Průzkum v Británii navíc potvrzuje, že trh s přípravky pro muže, které používají ke svému šlechtění hlavně metrosexuálové, značně ochabl.

Gelů, vosků a vlasových krémů se prodalo v Británii během posledních tří let o 15 procent méně, prodej s parfémy klesl o 10 procent, nejmenší úbytek prodeje zaznamenala péče o pleť, kdy se objemy snížily o 1,8 procenta. Ale prodává se také o sedm procent méně žiletek a holících strojků.

„Hladce oholený městský muž, který se o sebe staral – používal přípravky na vlasy a tváře a nestyděl se vonět a mít hydratovanou pleť – se proměnil v přírodnějšího, drsnějšího a bradku milujícího retrosexuála,“ píše magazín Trade k průzkumu.

Peníze pak podle analytiků hrají nemalou roli v úbytku metrosexuálů. „Fakt, že se muži mladší 45 let holí méně může být přičten na účet těžkých časů, může to být ovlivněno také měnící se módou úpravy tváří, rostoucími cenami a také prudkým úbytkem reklamy,“ dodává Trade.

Související témata:
Úbytek
Gel
Finanční krize

Reklama

Další články

Načítám