Hlavní obsah

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Článek

Přestože na třiačtyřicet vypadá herečka Julia Roberts fantasticky, pro tvůrce reklamy kosmetické společnosti L’Oreal vlastnící značku Lancôme to bylo málo. Na plakáty propagující nový „zázračný“ make-up Teint Miracle od Lancômu korektoři Jullinu tvář vyhladili počítačem a z populární herečky udělaly nepřirozenou karikaturu sebe samotné. Roberts nenechali na obličeji jedinou, byť sebemenší vrásku, a to natolik rozlítilo britskou organizaci ASA regulující reklamy, že plakát zakázala.

Organizací ASA (Advertising Standards Authority) reklama neprošla proto, že se jejich členům zdála být příliš zavádějící. Zákaz byl učiněn nejspíš i za přispění britské poslankyně Jo Swinson, která si na tento plakát stěžovala slovy: „Digitálně zpracované reklamy vytváří dojem falešné krásy a vyvíjejí tlak na ženy, které si ve srovnání se ženami na obrázcích připadají ošklivé.“

Nový propagovaný make-up má být sice zcela revoluční a společnost na něm údajně pracovala deset let, ale zázraky určitě nedokáže. Přestože tvrdí, že jejich produkt okamžitě zakryje tmavé kruhy pod očima a dokonce „vymaže“ i vrásky kolem očí, ani tato slova organizaci ASA neobměkčila. Kontrakt Lancômu se známou herečkou za více než 400 miliónů korun má tak nyní zásadní vadu na kráse a u veřejnosti si značka spíše pohoršila.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám