Hlavní obsah
Článek

Když vešlo ve známost, že se Markéta Plánková (45) objeví v hlavní roli horečně očekávaného seriálu První republika, budilo to velkou vlnu pozornosti. Herečka kvůli výpravnému historickému seriálu po šesti letech skončila v Ordinaci v růžové zahradě 2. Už díky tomu, že v konkurzu na roli Kláry Valentové-Léblové porazila kolegyni Jitku Čvančarovou (46), se od ní očekával zázračný výkon. Podle negativní kritiky diváků ale Plánková zatím příliš neuchvátila.

V internetové diskuzi seriálu diváci obdivují její krásu a křehkost, zároveň jí ale vyčítají absenci emocí a toporné herectví. „Moc se mi líbí Ján Koleník, který skvěle do seriálu zapadl. Ovšem to se nedá říci o Markétě Plánkové, která je v mých očích průměrnou až podprůměrnou herečkou a bohužel do tohohle seriálu nebyla šťastnou volbou," vyjádřila svůj názor divačka Veny. „Mladá Valentová absolutně bez mimiky, její manžel taky (snad v roli Gottwalda měl aspoň nějaký výraz)," zněla další kritika jisté ’Divačky důchodkyně’.

„Plánková z Ordinace, Vlasák z Cest domů. Proboha proč? Nějak nemám chuť dívat se na seriál, ve kterém hrajou herci, kteří se zaprodali takovému hnoji jako je Ordinace a Cesty. A je to uměle strojené," drsně kritizoval anonym.

Přestože výkony a obsazení některých herců budí rozpaky, obecně se dá První republika zatím označit za úspěch, už kvůli velmi atraktivnímu prostředí a povedené výpravě. Projev snad Markéta po kritice zlepší. „Není to historicky přesné (ba spíš docela dost nepřesné), Markéta Plánková má stále stejný výraz atd., ale co. Nekoukám na dokument. Takže u mě dobrý," zasílá usmívající se smajlík divačka Jonatána.