Hlavní obsah

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Článek

Značka Adidas letos přišla s novou vizí propagace svých produktů, když uvedla na trh kolekci dámských plavek, kterou ovšem nepředvádí modelky, nýbrž muži. Kolekce nese název Pride 2023, což vysvětluje záměr značky. Lidé reagují velice rozdílně, ale mnozí se rozhodli ji bojkotovat.

Řada plavek je k prodeji na webových stránkách společnosti v sekci pro ženy. Není jasné, jak se model, jenž produkty předvádí, identifikuje, zda jako muž, či trangender. Plavky vytvořil jihoafrický návrhář Rich Mnisi a kolekce byla uvedena na trh na počest měsíce hrdosti (Pride).

Podle značky jsou ‚oslavou sebevyjádření, představivosti a neochvějné víry, že láska spojuje‘. Kolekce obsahuje rovněž trička, šortky a jiné sportovní oblečení nesoucí nápis Love Wins (Láska vítězí). Předvádějí ji muži.

Na internetu se začal objevovat hashtag BoycottAdidas, za nějž se postavili i někteří sportovci či politici. „Kdo říká těmto velkým korporacím, aby se odcizily ženám, tedy polovině populace, a aby prodávaly trans lidem, kterých je méně, než jedno procento?“ ptala se například republikánka Marjorie Taylor Greene.

„Dámské plavky nemají vybouleninu,“ napsala na Twitteru americká plavkyně Riley Gaines, jež je zároveň aktivistkou za práva žen, s narážkou na rozkrok modela v dámských plavkách. „Nechápu, proč si to společnosti dobrovolně dělají. Mohly alespoň napsat, že oblečení je unisex, ale neudělaly to, proto jde o popírání žen,“ dodala se zjevným odkazem na podobné nedávné iniciativy ze strany značek Nike či Bud Light, které spojily své jméno pro změnu s trans influencerkou Dylan Mulvaney (26). Pro společnosti to mělo dopad v podobě poklesu tržeb a výzev k bojkotu, čehož se nyní dočkal i Adidas.

Související témata:
Pride

Reklama

Další články

Načítám