Módní značka H&M použila ve své kampani modelku s hnědou pokožkou.

Módní značka H&M použila ve své kampani modelku s hnědou pokožkou. Profimedia.cz

Módní řetězec použil v kampani na bikiny extrémně opálenou modelku, teď čelí ostré kritice

11. května 2012 22:28

Známý módní řetězec H&M se stal terčem kritiky lékařů bojujících proti rakovině kůže. Přestože se v posledních letech v módním průmyslu zaznamenává trend spíše přirozeně světlé pokožky, v kampani na plavky této značky se objevila osmadvacetiletá brazilská modelka Isabeli Fontana s tmavě bronzovým opálením, které sice na fotografii hezky kontrastuje se sytě růžovými bikinami, ale rovněž je do očí bijící.

Proti propagování silně opálené modelky, jež se objevila na billboardech v Evropě a rovněž na webových stránkách firmy, se lékaři i veřejnost postavili proti. Nepomohlo ani prohlášení firmy, že opálení je umělé a modelka rozhodně nemusela celé dny ležet na slunci, aby dosáhla kýženého barevného odstínu.

„Shledávám tuto reklamu velmi alarmující a za hranicí. Mnoho lidí a zejména těch mladých, se bude snažit opálení modelky napodobit, přestože to u některých typů pokožky ani nebude možné,“ říká za všechny rozhořčené lékaře Ralph Braun z centra proti rakovině kůže v Curychu. 

Dagmar Plecháčová , Super.cz

Zrušit