„Chlastání" prospívá mužskému srdci. Nikoli však ženskému...
A tohle je srdce umělé.
20. 11. 2009 20:00
Že je nadměrná konzumace alkoholu velmi nebezpečná pro zdraví obou pohlaví, o tom není třeba polemizovat. Ovšem u mužů to neplatí až tak zcela...
Zatímco trpí játra a mozek a zvyšuje se riziko rakoviny tlustého střeva, úst či slinivky, mužské srdce si pochrochtává. Podle nejnovější studie totiž takzvané chlastání prospívá srdci pánů. Ovšem nikdy ne ženskému.
Z rozsáhlé španělské studie sledující 41 tisíc lidí ve věku mezi 29 a 69 roky vyplynulo, že u mužů nadměrná konzumace alkoholu snižuje riziko onemocnění srdce až o třetinu. U žen však nadměrné pití žádný pozitivní vliv nemá.
Španělští lékaři ve své studii rozdělili zkoumaný vzorek do několika skupin podle toho, jaké měli dobrovolníci v posledních dvanácti měsících zkušenosti s alkoholem, byli mezi nimi ti, kteří nepili vůbec, kteří pili v minulosti ale v současnosti vůbec, kteří pili zřídka, mírné množství, hodně a kteří pijí velmi mnoho alkoholu. Celý vzorek byl pak monitorován po dobu deseti let, přičemž se sledovala opět i míra konzumace alkoholu.
Z výsledků vyplynulo, že riziko onemocnění chorobami srdce bylo ve srovnání s abstinenty u mužů pijících mírné množství o 51 procent nižší, o 54 procent nižší u mužů pijících hodně a o 50 procent nižší u mužů pijících velmi mnoho alkoholu.
„Nadměrná konzumace alkoholu ale vážně poškozuje jiné orgány a působí předčasnou smrt,“ varoval autor studie profesor Robert Sutton z University of Liverpool, podle něhož by pánové měli na nadměrnou konzumaci alkoholu zapomenout.
(pst, Famous)
muj kvalitní názoor byl takový, že ho jinej nemůže přečíst,aleč já vim,že tu sou lidi který to uměj.
colombo59@email.cz