Hlavní obsah
Článek

Taky z něj máte pocit, že potkat ho na ulici, ani ho nepoznáte, a vyjet s ním na víkend musí být děsivá nuda? No, my ho měli až do chvíle, než jsme se dozvěděli, že na první pohled seriózní moderátor hlavní zpravodajské relace televize Prima Tomáš Hauptvogel žije dvojím životem.

A ten druhý rozhodně není konvenční. Naopak, adrenalin a vzrušení z něj přímo čiší. Tomáš totiž propadl motorkám a horským kolům. A to doslova. Když jsme viděli jeho fotky, nevěřili jsme vlastním očím, že tohle je ten pán, kterého vidíme na obrazovce.

"Jako každý kluk jsem začal po vesnici lítat na kole, hned jak jsem na něj dosáhl. Žádný kopec nebyl tak prudký, aby se nedal sjet, žádná hromada nebyla tak velká, aby se přes ni nedalo skákat. Když mi bylo asi třináct, tak jsem se se sousedem dohodl, že mi prodá svého pionýra a táta mi za dvě stovky koupil moji první motorku," vyprávěl.

"Na fichtlu jsem toho objel opravdu hodně. Jenže v osmnácti jsem sedl za volant a Jawička šla bokem. Ale začínala 90. léta a do republiky přišla horská kola. U toho jsem nesměl chybět, a tak jsem opět chytil řídítka, jen ten motor chyběl. Pár let jsem na kole i závodil. Jezdil jsem cross country, ale hlavně sjezd. Bez odpružené vidlice, bez pořádných chráničů, byl to punk," pokračoval.

Pak ale přišel úraz a Tomáš několik let jezdil na kole leda do hospody na pivo. "Za motorizovaná řídítka jsem se vrátil před zhruba šesti lety, kdy jsem si koupil maxiskútra Burgman 400. Jezdím na něm dodnes, hlavně do práce. V roce 2009 jsem se ale vrátil i na kolo," prozradil.

Po více než desetileté pauze si pořídil sjezdový speciál, chrániče, helmu a rovnou vyrazil na největší závody své cyklistické kariéry. Ve francouzském středisku Praloup se konalo mistrovství světa horských kol pro závodníky nad třicet let. "Ve své kategorii jsem dojel zhruba v polovičce startovního pole. Bez pořádného tréninku, po mnohaleté pauze to považuji za velký výsledek," pochlubil se.

"Od té doby se tu a tam vydám do nějakého bike parku, kde s kámošema vyplavujeme trochu adrenalinu. Letos v červnu jsem ale usoudil, že je třeba pokročit dál i co se motorky týče. Splnil jsem si sen a pořídil si stroj, po kterém touží všichni kluci, BMW GS 1200 Adventure. Krasavce, legendu, dokonalost. Na kolo jsem ale ani náhodou nezanevřel. O tomto víkendu jsem se s šéfem týmu Louny, za který jezdím, dohodl, že příští rok vyrazíme s koly do norského Hafjellu, kde bych měl opět startovat na mistrovství světa horských kol ve sjezdu," uzavřel moderátor.

Reklama

Další články

Načítám