Hlavní obsah
Článek

Nejobsazovanější z hvězdných stálic třicátých let Hana Vítová (†73) měla stejně krušné životní osudy jako většina jejích vrstevnic. Tragická sebevražda dcery a ztráta milovaného povolání nakonec vedly ke smutným koncům v osamění a závislosti na alkoholu. Ve třicátých letech přitom točila Hana Vítová i osm filmů ročně a chlapi jí obdivně padali k nohám.

Pro mnoho fanoušků prvorepublikové kinematografie je právě tato herečka tím nejlíbeznějším zjevem. Její půvaby dokázala ocenit i její přímá konkurentka Adina Mandlová. „Já jsem si připadala vždycky spíše inteligentní než krásná. Opravdu krásná byla podle mě Hanka Vítová,“ svěřila se Mandlová v jednom ze svých posledních rozhovorů po návratu do rodné vlasti v roce 1991.

Hereckou výhrou pro Vítovou byla po řadě hlavních rolí ve sladkobolných příbězích teprve ústřední postava v kostýmním melodramatu Františka Čápa Noční motýl (1941). Na roli nešťastně zamilované vychovatelky Marty, která nakonec skončí až na samém dnu, si brousily zuby Lída Baarová i Adina Mandlová, avšak marně. Volba režiséra byla jasná.

Scénář jí předepisoval na svou dobu velmi odvážnou scénu, kdy v zápalu vášně ukáže své nádherné ňadro. Konsternován z toho byl ve své době především její herecký partner Svatopluk Beneš.

„Postava Kaly se mi líbila. S mírnými rozpaky jsem však očekával scénu, která byla poněkud odvážná. Měl jsem Haně Vítové strhnout z ramene košilku, aby se objevil záblesk ňadra. V ateliéru z toho byla senzace, šlo o jednu z prvních sexy scén v našem filmu. Ze studia museli všichni odejít, zůstal jen režisér, kameraman a hlavní osvětlovač,“ vzpomínal Beneš, který byl v daném okamžiku tak nervózní, že si tento úžasný moment nepamatoval a musel si ho připomenout až v kině.

Související témata:

Reklama

Další články

Načítám