Hlavní obsah

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Článek

Pop-punková kapela Rybičky 48 se rozhodla napravit špatnou situaci v českém hudebním průmyslu a vykopala válečnou sekeru s komerčními rádii.

Ve svém posledním provokativním klipu k písni Rádiová poukazují na to, jak šéfové komerčních rádiových stanic ignorují současnou hudební tvorbu a zaklínají se čísly peoplemetrů a průzkumů poslechovosti. To je ale podle členů kapely jen zástupný důvod. Ve skutečnosti je to prý tak, že rádia sledují komerční zájmy související s prodejem reklamního času.

„Hudba je pro ně pouze vatou, která má nenápadně vyplnit čas mezi reklamními bloky, a to se dá pouze ohranými hity, které nevzbudí ničí pozornost, anebo ověřenými světovými peckami,“ říká kytarista kapely Petr Lebeda.

Rocková kapela proto vytvořila klip, ve kterém zesměšňuje nejen rádiové spíkry, kteří do éteru slepě pouští podprůměrné komerční songy, ale také manažery rádií, kteří jsou pro peníze schopní udělat cokoli. Rybičky 48 jsou přesvědčeni, že lidé z hudební branže tento jejich názor v drtivé většině sdílí, ovšem ozvou se prý jen ti nejodvážnější.

„Menší část kapel se k našemu prohlášení bojí veřejně připojit, protože mají strach, že by je rádia mohla přestat hrát, druhá část je v očekávání, že by jejich písně snad rádia mohla v dohledné době začít hrát, a proto se chovají obdobně. Je tu ovšem silná komunita kapel, ke které patří i Rybičky 48, které neváhají poukázat na tento problém a podpořit mladé a začínající skupiny, kterým se dveře rádií ne a ne otevřít," říká Lebeda a jedním dechem dodává, že tito rebelové současně riskují, že se dostanou na index.

V klipu vyjadřují sympatie této myšlence členové kapel Tři sestry, Airfare, Harlej, Vašek Bláha z Divokýho Billa, zpěvačka Bára Zemanová, nebo třeba moderátorka Lenny Trčková.

Reklama

Další články

Načítám